Ποιες πιστεύτε ότι θα πρέπει να είναι οι βασικότερες επιδιώξεις του Συλλόγου;

Συγκέντρωση απόψεων

Εδώ μπορείτε να γράψετε σαν σχόλιο τις σκέψεις ή/και τις προτάσεις σας σχετικά με τη μορφή, το ρόλο και τις επιδιώξεις μιας εκπροσώπησης των αποσπασμένων εκπαιδευτικών.

Στην (από τον Μάιο του 2011) σχετική Δημόσια Διαβούλευση για την "Αναμόρφωση του συστήματος αποσπάσεων και μεταθέσεων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης" και στην αντίστοιχη έκθεση έχουν καταγραφεί αρκετές ενδιαφέρουσες απόψεις.

Παράλληλα με αυτές, θα πρέπει να συγκροτηθούν απαντήσεις/επιχειρήματα στα ακόλουθα -ενδεικτικά- ερωτήματα:

  • Για ποιο λόγο να διατηρηθούν οι αποσπάσεις στην Κεντρική Υπηρεσία (και κατ' επέκταση σε άλλους Φορείς);
  • Η έμφαση θα πρέπει να δίνεται στην αξιοποίηση της ιδιότητας του εκπαιδευτικού (και της εμπειρίας του στη σχολική τάξη) ή στα "παράλληλα" διοικητικά προσόντα/εξειδικεύσεις που μπορεί να έχει ο καθένας ξεχωριστά (π.χ. νομικοί, μηχανικοί, πληροφορικοί κλπ κλπ); 
  • Θεωρείται απαραίτητη η περιγραφή των κενών θέσεων εργασίας πριν την πρόσκληση για αποσπάσεις (και η έκφραση ενδιαφέροντος για συγκεκριμένες θέσεις); Είναι πιο κρίσιμη η τεκμηριωμένη διαδικασία κατανομής του προσωπικού μετά την έγκριση της απόσπασης; 
  • Τα κριτήρια (και η όποια πιθανή μοριοδότησή τους) να δίνουν έμφαση σε κοινωνικά θέματα ή τυπικά προσόντα; 
  • Υπάρχει κάποιο ελάχιστο/μέγιστο όριο στη διάρκεια της απόσπασης; Σχέση με δυνατότητα θεμελίωσης δικαιώματος μετάταξης στην ίδια θέση; 

3 σχόλια:

  1. Αντιγράφουμε εδώ μήνυμα που στάλθηκε από τον συνάδελφο Νίκο Φιλιππόπουλο μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου:

    ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΤΟΥ ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ

    Συνάδελφοι – συναδέλφισσες

    Πριν λίγες μέρες πραγματοποιήθηκε η Γενική Συνέλευση του Συλλόγου των διοικητικών, με συμμετοχή για πρώτη φορά και των αποσπασμένων εκπαιδευτικών, γι αυτό ήταν και η μαζικότερη που έγινε ποτέ.
    Παρά τις προσδοκίες για κάτι ουσιαστικό που θα προέκυπτε από τη συνεύρεση αυτή, η συνέλευση κατέληξε σε φιάσκο, αφού δεν ενημέρωσε ούτε έθεσε προς συζήτηση τα επερχόμενα μέτρα με το νέο οργανόγραμμα και την κατάργηση θέσεων και συνακόλουθα τις απολύσεις στο υπ. Παιδείας όπως είχε προαναγγείλει, ενώ δεν έθιξε και το πρόβλημα των εκπαιδευτικών σχετικά με την απειλούμενη άρση των αποσπάσεων.
    Συνάδελφοι, η απόσπαση στο υπ. Παιδείας είναι επιλογή των ίδιων των εκπ/κών, αφού στην πλειοψηφία τους, οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται στο υπουργείο, αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα που ποικίλουν ανά περίπτωση, όπως: υγείας, οικογενειακά, οικονομικά κλπ, σε συνάρτηση με την απόσταση της οργανικής τους θέσης από τον τόπο διαμονής τους.
    Απέναντι σ’ αυτές τις δύσκολες καταστάσεις που έχουμε μπροστά μας, μπαίνει επιτακτικά η ανάγκη, να ενώσουμε τη φωνή μας με εκείνους τους εργαζόμενους του υπ. Παιδείας, που θεωρούν τους εκπ/κούς αναπόσπαστο κομμάτι της παραγωγικής διαδικασίας και πολύτιμους για την αποτελεσματική λειτουργία μιας δημόσιας υπηρεσίας, σε αντίθεση με όσους βλέπουν στον αποσπασμένο εκπαιδευτικό ένα εμπόδιο για την εδραίωση της θέσης τους και μια απειλή, μετά τη συρρίκνωση των υπηρεσιών και των επερχόμενων απολύσεων.
    Για όλα αυτά συνάδελφοι είναι αναγκαίο να ανακτήσουμε τις επαφές μεταξύ μας, να καταθέσουμε τους προβληματισμούς και τις απόψεις μας, με σκοπό μια θετική εξέλιξη στην υπόθεσή μας.
    Ας μη χάνουμε άλλο χρόνο.
    Τα προβλήματα είναι μπροστά μας.

    Νίκος Φιλιππόπουλος, εκπ/κός ΠΕ8
    Μέλος της Πρωτοβουλίας Εργαζομένων του Υπουργείου Παιδείας
    protovouliaergaz@yahoo.gr http://protovouliaergaz.blogspot.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Συνάδελφοι,
    θεωρώ κι εγώ με τη σειρά μου αναγκαία την ύπαρξη μιας τέτοιας εκπροσώπησης με στόχο κυρίως την (καλώς εννοούμενη και όχι απαραίτητα συντεχνιακή) προστασία των συναδέλφων που βρισκόμαστε στην κατάσταση αυτή από τη "ρετσινιά" του όρου "αποσπασμένος εκπαιδευτικός" (κάτι που κατά την άποψή μου δεν έχει επιτευχθεί μέχρι τώρα).
    Μια τέτοια απόπειρα πράγματι έχει παρά πολλές ιδιαιτερότητες, όπως ενδεικτικά:
    α) Στο σώμα των εκπαιδευτικών υπάρχει μεγάλη ετερογένεια και πολλοί κλάδοι (άλλοι αντιμετωπίζονται ως ειδικότητες και άλλοι "γενικότερων" καθηκόντων)
    β) Υπάρχουν βραχύβιες (π.χ. 1-2 έτη) αλλά και μακροχρόνιες αποσπάσεις
    γ) Σε μερικές περιπτώσεις υπάρχει στόχος μετάταξης έναντι της διατήρησης δυνατότητας απόσπασης
    δ) Το θεσμικό πλαίσιο επιτρέπει διαφορετική διαχείριση της διαδικασίας από κάθε Φορέα (ένας από τους οποίους είναι και η ΚΥ)

    Έχουν παρατηρηθεί πολλές στρεβλώσεις της διαδικασίας διαχρονικά:
    Α) Κατά την επιλογή:
    1.Έλλειψη περιγραφών θέσεων και αναγκών
    2.Θολά κοινωνικά κριτήρια
    3.Για πολλά χρόνια η διαδικασία λειτουργούσε ως βαλβίδα ασφαλείας για την προβληματική διαχείριση εκπαιδευτικού προσωπικού (π.χ. αποσπάσεις από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ)
    4.Σύγχυση με διαδικασίες αποσπάσεων σε βουλευτικά γραφεία, κόμματα κλπ

    Β) Κατά τη διάρκεια της αξιοποίησης (μετά την επιλογή):
    1.Κατανομή σε διάφορες θέσεις χωρίς περιγραφή αρμοδιοτήτων/απαιτήσεων
    2.Θολή διαδικασία έκφρασης ενδιαφέροντος από προϊσταμένους
    3.Απαίτηση γνώσης του -δαιδαλώδους/θολού- οργανογράμματος εκ των προτέρων από τους εκπαιδευτικούς
    4.Χαμηλή κινητικότητα εντός του Φορέα (ΚΥ), μη γνωστοποίηση νέων θέσεων/αναγκών με προσκλήσεις ενδιαφέροντος
    5.Αυξημένο κόστος διαχείρισης προσωπικού λόγω της επανάληψης της διαδικασίας κάθε χρόνο
    6.Δεν υπάρχει κουλτούρα διατήρησης της επιχειρησιακής γνώσης (βλ. π.χ. τεκμηρίωση διαδικασιών) και της αποπροσωποποίησης της συσχέτισης θέσης και αποσπασμένου
    7.Μη ισότιμη αντιμετώπιση με τους διοικητικούς

    Θεωρώντας ότι το "μπόλιασμα" της Διοίκησης με την εμπειρία της σχολικής καθημερινότητας και γενικότερα ότι οι εσωτερικές μετακινήσεις σε έναν Οργανισμό δεν απέχουν από τις επιταγές της σύγχρονης διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού, θα πρότεινα τα ακόλουθα:

    1.Κατηγοριοποίηση θέσεων προς κάλυψη στους Φορείς:
    α) Θέσεις με αυξημένα τυπικά/εξειδικευμένα προσόντα
    - Προτεραιότητα σε ειδικότητες/πτυχία/επιμορφώσεις βάσει της περιγραφής της θέσης εργασίας
    - 1 χρόνο αρχική διάρκεια, ανανεώσεις ανά τουλάχιστον 2 χρόνια
    - Δυνατότητα μετάταξης στη συγκεκριμένη ή παρεμφερείς θέσεις
    β) Θέσεις για άτομα με πραγματική διδακτική προϋπηρεσία και απαίτηση για μεταφορά εμπειρίας από και πίσω στην τάξη (είτε στην Τυπική είτε στη ΔΒΜ)
    - Προτεραιότητα στην εμπειρία στη διδακτική πρακτική
    - Βραχύβιες με απαίτηση για επιστροφή στην τάξη για μεταφορά τεχνογνωσίας
    γ) Θέσεις γενικότερων καθηκόντων που δύνανται να καλυφθούν από άτομα με προβλήματα υγείας, ΑμεΑ κλπ με στόχο τη μετάταξη

    2. Ακόμη μεγαλύτερη ευελιξία για τον εκπαιδευτικό κατά τη διαδικασία επιλογής Φορέα/σχολείου κλπ παρά το κόστος διοικητικής/μηχανογραφικής διαχείρισης
    - Δυνατότητα αίτησης σε περισσότερους από έναν Φορέα και θέσεις (με προτίμηση)
    - Συμμετοχή στις διαδικασίες απόσπασης σε σχολείο παρά την επιλογή σε φορέα και δυνατότητα τελικής επιλογής σε Φορέα ή εκπαιδευτική μονάδα εκ των υστέρων

    Ιδιαίτερα για το μεταβατικό στάδιο:

    1.Διεκδίκηση σταδιακής μείωσης/εξορθολογισμού των αποσπάσεων και όχι απότομου μηδενισμού τους (όπως φημολογείται)
    2.Δυνατότητα μετάταξης των "μακροχρόνια" αποσπασμένων

    Γαβαλάκης Πέτρος
    Εκπαιδευτικός Πληροφορικής ΠΕ19
    ΥπΠαιΘΠΑ, Δ/νση Λειτ. Ανάπτ. Πληροφ. Συστημάτων, Ομάδα Υποστήριξης ΟΠΣΥΔ
    Τηλ. 210 344 3348

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πέτρο πολύ ενδιαφέρουσα η τοποθέτησή σου. Να τεθεί σε σύντομη διαβούλευση ώστε να κατατεθεί και επίσημα στις υπηρεσίες

    ΑπάντησηΔιαγραφή